Leveranciers

Digitale toegankelijkheid is niet alleen een interne aangelegenheid. Het vraagt ook iets van de leveranciers van je organisatie. Waarom?

Iedereen maakt content. Bij een externe tekstschrijver of fotograaf is dat direct duidelijk. De kans is groot dat toegankelijkheid daar snel een rol speelt. Maar er zijn veel meer leveranciers die content maken, denk bijvoorbeeld aan een bouwbedrijf, adviesbureau of bedrijven die één of meer primaire bedrijfprocessen verzorgen.

Content vanuit leveranciers

Waar moet je aan denken bij content van leveranciers? Dat kan van alles zijn. Denk aan een rapport van een adviesbureau dat je als overheid ter inzage legt, een export van wacht- en toegangstijden die je als zorginstelling deelt of een handleiding van een systeem die je als reseller doorstuurt naar je klant. 

Afspraken maken

Maak afspraken met leveranciers over het opleveren van content. Zorg dat je vooraf weet wat je nodig hebt. Leg dit vast in bijvoorbeeld in een overeenkomst. Op die manier voorkom je kosten achteraf. Zorg er wel voor dat je een goede opdrachtgever bent richting je leverancier. Bedenk hoe je controleert en er op aan stuurt dat de afspraken worden nageleefd. Je kunt je leverancier ook bijpraten over de ontwikkeling die je in gang wilt zetten en welke voordelen dat oplevert. Op die manier vergroot je de betrokkenheid van je leveranciers en kom je erachter waar eventuele weerstand en of pijnpunten zitten.

Hulp nodig

Digitale toegankelijkheid is de nieuwe standaard. Maar hoever ben jij? Als je dat wilt weten, neem je contact met ons op.

Lees ook onze blogs